Beschrijving
Aluminium fans verheugen zich! De Stumpjumper Comp Aluminium fietst voort met één van de meest geavanceerde aluminium frames ooit ontwikkeld. Van het asymmetrische ontwerp van het frame tot de verfijnde kinematica van het suspension. En dit allemaal met de geheel nieuwe geometrie, in een totaalpakket dat de optimale combinatie van prestaties en waarde biedt.
DE TRAIL BENCHMARK - Toen we de geheel nieuwe Stumpjumper gingen ontwerpen, streefden we naar een aantal forse doelstellingen. Hij moest uitblinken op elk soort pad, voor elke rijder. Om dat te bereiken, gingen we voor een serieuze gewichtsvermindering zonder in te boeten aan duurzaamheid. Een stijf en responsief frame dat nog steeds licht en levendig rijdt, plus een geometrie die het rijgedrag van iedereen verbetert en over de beste suspension kinematica beschikt die er bestaat.
DE SOEPELSTE 130MM VEERWEG WAARMEE JE OOIT ZULT RIJDEN - We hebben de kinematica van de Stumpjumper-suspension zo ontworpen om de allerbeste allround prestaties naar voren te brengen in 130 mm-veerweg. Ontelbare uren van laboratoriumontwikkeling en veldtesten creëerden een verfijnde trail fiets die door groot en ruw terrein fietst alsof het niks is, als een droom stuurt, en klimt alsof het een motor heeft.
PROGRESSIEVE GEOMETRIE - De S-Sizing-geometrie van de nieuwe Stumpjumper bereikt de progressieve sweet spot. Hij is lang, laag en slack, met een korte offset vork en een steilere zitbuishoek. Deze cijfers zorgen ervoor dat je beter kunt klimmen, stabieler rijdt, comfortabeler fietst en uiteindelijk in alles beter wordt. Met de instelbaarheid van FlipChip kun je de instellingen verder verfijnen, zodat de nieuwe Stumpjumper perfect presteert op elk terrein dat je kiest.
RIDER-FIRST ENGINEERED™ - Rider-First Engineered ™ -frames gebruiken een maatspecifieke benadering van rijeigenschappen die een toonaangevend rijgedrag en vlekkeloze prestaties garanderen, ongeacht de grootte van het frame of de rijder. Of je nu een wendbare rijder bent die op een S1 rijdt, of een DH-gigant bent die de lange S6 nodig heeft, je zult dezelfde rijeigenschappen, gevoel door bochten en uitgebalanceerde stijfheid voor en achter ervaren. En dat allemaal met het lichtst mogelijke gewicht. En met licht bedoelen we echt licht: 2.250 gram (S-Works, maat S-3 met shock).